Blog

Latest Industry News

Συντήρηση και φροντίδα των ελαστικών του αυτοκινήτου

Από τα σημαντικότερα τμήματα του αυτοκινήτου για την ασφάλεια στο δρόμο είναι τα ελαστικά, τα οποία χρειάζονται και αυτά την κατάλληλη φροντίδα για να διατηρούνται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση. Κάθε πότε χρειάζονται αλλαγή, πως μπορούν να προστατευτούν και πως μπορεί να αυξηθεί η διάρκεια ζωής τους; Για αυτά και πολλά ακόμα ερωτήματα που αφορούν στα ελαστικά δίνονται οι παρακάτω απαντήσεις – συμβουλές:

– Κατά μέσο όρο και σύμφωνα με έναν άτυπο κανόνα, τα ελαστικά καλό είναι να αλλάζονται κάθε περίπου 40.000 χλμ. ή 4 χρόνια. Μεγάλο ρόλο παίζει φυσικά η φθορά του πέλματος και η χρήση. Για παράδειγμα όταν ένα αυτοκίνητο κινείται στην πόλη θα χρειαστεί νωρίτερα αλλαγή ελαστικών λόγω των συνεχόμενων επιταχύνσεων και επιβραδύνσεων και των γεμάτων λακκούβες και ανωμαλίες δρόμους, από ένα άλλο που κάνει ταξίδια και έχει πιο στρωτή οδήγηση. Το ύψος σκαλίσματος θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 1,6 χιλιοστά.

– Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός πρέπει να κάνει έναν γρήγορο τσεκ στις πιέσεις (πάντα κρύα) μια φορά το μήνα και να ελέγχει την κατάστασή τους. Ακόμα και όταν το ελαστικό είναι καινούργιο μπορεί για παράδειγμα να έχει κοπεί στα πλαϊνά του ή να έχει σπάσει κομμάτι από τα λινά όταν ο οδηγός καβαλάει πεζοδρόμια ή αν έχει πέσει σε βαθιά και αιχμηρή λακκούβα. Σε αυτές τις περιπτώσεις το ελαστικό δεν επιδιορθώνεται και χρειάζεται άμεση αντικατάσταση (πως αλλάζουμε το κλαταρισμένο ελαστικό). Κάθε χρόνο ή κάθε 10.000 χλμ. συνιστάται η τοποθέτηση των εμπρός ελαστικών πίσω και αντίστροφα, καθώς τα μπροστινά φθείρονται πιο γρήγορα.

– Εάν παρατηρηθεί ότι κάποιο από τα λάστιχα έχει χάσει αέρα τότε κρίνεται απαραίτητη η επίσκεψη στο πλησιέστερο βουλκανιζατέρ για να διαπιστωθεί αν μπορεί να γίνει επιδιόρθωση ή χρειάζεται αλλαγή. Στην περίπτωση που έχει χάσει τελείως τον αέρα του, τότε θα πρέπει να τοποθετηθεί ρεζέρβα ή ο ειδικός αφρός. Διαφορετικά θα καταστραφεί και η ζάντα μαζί με το λάστιχο.

– Όταν ένα ελαστικό παρουσιάζει ανομοιόμορφη φθορά τότε οι πιο πιθανές περιπτώσεις είναι να φουσκώνεται με λάθος πίεση (πάντα να τηρούνται οι πιέσεις που αναφέρει ο κατασκευαστής) ή να χρειάζεται ευθυγράμμιση – ζυγοστάθμιση, είτε να υπάρχει κάποια ζημιά στην ανάρτηση.

– Η ζωή των ελαστικών μειώνεται σημαντικά όταν για παράδειγμα ασφάλτινα χρησιμοποιούνται τακτικά για κίνηση σε χωματόδρομους. Η ανάβαση στα πεζοδρόμια παραμορφώνει τη δομή του σκελετού όπως και η υπερφόρτωση του οχήματος, ενώ οι απότομες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις, η βίαιη συνεχόμενη καταπόνηση σε στροφές και η οδήγηση σε υψηλές ταχύτητες ειδικά φθείρει γρήγορα και ανομοιόμορφα το πέλμα.

– Προσοχή πάντα στην ημερομηνία κατασκευής του ελαστικού (τι σημαίνουν οι ενδείξεις των ελαστικών) και στον χώρο που έχει αποθηκευτεί. Ένα καινούργιο ελαστικό αφημένο στον ήλιο και στις καιρικές συνθήκες χωρίς να χρησιμοποιείται, ξεραίνεται και γίνεται ακατάλληλο για χρήση καθώς σκληραίνει. Σιγά – σιγά αρχίζουν και εμφανίζονται μικρές ρωγμές στο ελαστικό, από το οποίο κόβονται εύκολα μικρά κομμάτια και αχρηστεύεται.

– Τα χημικά προϊόντα περιποίησης βοηθούν στο να μην σκληραίνουν τα πλαϊνά, όμως πρέπει να χρησιμοποιούνται σε αραιά χρονικά διαστήματα. Ποτέ δεν πρέπει να γίνεται χρήση των γυαλιστικών σπρέι στο πέλμα γιατί τότε γλιστράει επικίνδυνα.

– Μαζί με τα λάστιχα να γίνεται έλεγχος και των βαλβίδων γιατί μπορεί κάποια να είναι έτοιμη να κοπεί και το λάστιχο να χάσει απότομα την πίεσή του. Επίσης και η ρεζέρβα καλό είναι να ελέγχεται, αφού μπορεί να μην έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ αλλά χάνει τον αέρα και όταν τύχει να χρειαστεί να είναι ξεφούσκωτη. Στις ρεζέρβες ανάγκης η ταχύτητα του οχήματος δεν θα ξεπερνά τα 80 χλμ./ώρα (αναγράφεται πάνω στην ρεζέρβα) και η χρήση της περιορίζεται για κάποια χιλιόμετρα απόστασης μέχρι να βρεθεί το πλησιέστερο βουλκανιζατέρ. Το ίδιο ισχύει και για τα κλαταρισμένα run flat ελαστικά (είδη ελαστικών).

– Στην περίπτωση που το αυτοκίνητο παραμείνει ακινητοποιημένο για μεγάλο χρονικό διάστημα στο δρόμο και όχι σε κάποιο στεγασμένο ή ακόμα καλύτερα κλειστό χώρο, θα πρέπει τα ελαστικά να καλυφθούν για να μην τα ξεραίνει ο ήλιος, ενώ και στο αυτοκίνητο καλό είναι να τοποθετηθεί κουκούλα.

Πηγή autogreeknews.gr

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Back to top